Jaaroverzicht 2013 (deel 1)

[Not a valid template] Het einde van het jaar nadert, en dus is het weer tijd voor een terugblik. Dit jaar was het aantal nieuwsberichten wat minder dan anders, en dus zal de terugblik waarschijnlijk ook wat korter zijn. Het jaar 2013 begon sportief gezien voor mij eigenlijk pas in februari met de wedstrijd in Genemuiden. Het was de eerste keer sinds de Paralympics, vijf maanden eerder, dat ik weer met Vorman de wedstrijdring in kon. Het resultaat was nog niet super, maar we konden in ieder geval eindelijk weer echt aan de slag, en dat vond ik veel belangrijker.
De vreugde was echter van relatief korte duur. Met Vorman ging het prima, maar bij een val van een ander paard kwam ik ongelukkig terecht en mocht ik acht weken niet rijden. Tijdens de kaderbijeenkomst werd het selectietraject richting het EK bekend gemaakt. De observatiewedstrijden zouden de internationale wedstrijd in Roosendaal en het NK in Hoofddorp worden. Een paar weken later ging die planning echter al weer op de kop, doordat Roosendaal verplaatst moest worden. In plaats van in juli werd de eerste observatiewedstrijd voor het EK opeens gehouden in mei. Die blessure kwam sowieso ongelegen, en dan helpt het natuurlijk niet als de eerste selectie voor het EK ook nog eens twee maanden wordt vervroegd. In maart werd het kader weer uitgenodigd voor een training bij Academy Bartels, maar bijna traditiegetrouw kon ik ook dit keer niet te paard in Hooge Mierde verschijnen. Ondanks dat ik al het mogelijke deed om weer zo snel mogelijk fit te worden, kwamen ook de internationale wedstrijden van Moorsele en Mannheim nog te vroeg.
[Not a valid template]In mei werd zoals gezegd de eerste observatiewedstrijd, de internationale wedstrijd in Roosendaal, gehouden. Om naast Vorman nog met een tweede paard in de race voor een plek op het EK te blijven moest ik hoe dan ook van start in Roosendaal. Twee paarden zou teveel worden, en dus startte ik alleen met een veelbelovend paard van Miranka. Hier zijn alle verslagen van de wedstrijd terug te lezen. Het was eigenlijk een onmogelijke opgave, maar we voldeden aan de eisen om in de race te blijven voor het EK en sloten super af in de kür. Om een wat langer verhaal kort te maken, het wedstrijddebuut beviel zo goed dat ik met hulp van mijn ouders, Miranka en de DVB Foundation besloot Zenith aan te kopen om met hem verder te gaan.

Deel 2 volgt…

1 reactie opJaaroverzicht 2013 (deel 1)

• Het was een jaar vol hoogte en dieptepunten Gert, tjonge. Laten we vooral de hoogtepunten onthouden, zoals de resultaten tijdens je wedstrijden en het feit dat je gelukkig weer helemaal hersteld bent van je koprol. Het was vooral ontzettend gezellig tijdens de wedstrijden, al waren het er misschien wat minder dan we hadden gehoopt.
    Hoe dan ook maken we gewoon een nieuwe, frisse start in 2014, met veel leuke en nieuwe dingen en hopelijk succesvolle sportieve prestaties.
    Ik ben super trots op je!